Ázsiai ételek, amelyek erősítik a májat

triptofán2A máj számos létfontosságú funkcióért felelős a szervezetben, beleértve a vér megtisztítását, az epe temrelését, ami egy fontos emésztő folyadék, ezenfelül képes az energia tárolására glikogén formájában. Az alkoholban és zsírban gazdag étrend azonban jelentősen gátolja a máj megfelelő működését, illetve rossz hatással van annak egészségére, emiatt olyan problémákat is okozhat, mint a zsírmáj. Azonban bizonyos ázsiai ételek fogyasztásával javíthatjuk a máj működését, és hozzájárulhatunk az áltlaános egészséghez.

Tofu

A tofu szójababból készül és széles körben hazsnálják az ázsiai konyhákban, leginkább Japánban, Kínában és Koreában. A tofu körülbelül 88%-ban vizet tartalmaz, 6%-ban fehérjét és mindössze 3%-ban találunk benne zsírt, állítják a szakemberek. A tofuban jelen levő fehérje segít újjáépíteni a károsodott májat, ráadásul oylan tápanyagokat tartalmaz, amelyek fokozzák a máj funkcióját és működését. A tofu javítja az emésztést, a szervezet könnyen feldolgozza, ráadásul zsírszegény is, emiatt jól beilleszthető egy kiegyensúlyozott étrendbe.

Miso

A miso egy természetes méregtelenítő, amely segít az emésztés serkentésében, álíltják a szakemberek és az orvosok. A máj fontos méregtelenítő szerv, ezt a funkcióját pedig a miso probiotikus tulajdonságainak köszönhetően fel is erősíti. A miso ezenfelül segít az emésztőnedvek termelésében is, például az epe mennyiségét is fokozza, ami nemcsak a máj működését segíti elő, hanem a vér tisztításában is hatékonyan részt vesz. A szakemberek úgy vélik, hogy egy tál miso leves fogyasztásával már nagymértékben tettünk a májunk egészségéért, illetve javítottuk a vér állapotát, valamint az immunrendszer működését is. Azonban fontos arra is figyelni, hogy a miso eléggé sós, ha előre elkészítve szerezzük be, éppen ezért egy nátriumszegény diétában csak alkalmankénti fogyasztása engedélyezett.

a